onsdag 27 juli 2016

Fri, ädel och hederlig

Det är mellanvalstider. Det är dessutom sommar och det märks av i det politiska flödet. 
Men jag passar på att presentera mig lite närmre och förklara vad jag egentligen gör här.

LUF-affisch.

Jag började bli politiskt aktiv så smått under 2010. Anledningen var då att min man hade gått med i dåvarande Folkpartiet och jag var hemma och var föräldraledig. När han kom hem från möten satt jag och hade så väldigt mycket åsikter. Det gjorde att jag så smått började undersöka åt vilket håll jag själv lutade. Liberalism för mig står för yttrandefrihet, jämlikhet och demokrati. Alla människor är inte likadana men alla ska ha rätt att kunna göra sina egna, individuella val beroende på vad de vill med sitt liv. 

Jag har sedan 2010 hunnit med en del inom dåvarande Folkpartiet och nuvarande Liberalerna. Internt i lokalavdelningen har jag haft ett ordförandeuppdrag som sträckt sig över två år och jag gick av uppdraget vid årsmötet 2016. I kommunen har jag under en mandatperiod haft ett ersättaruppdrag i Kommunfullmäktige för att sedan vid valet 2014 komma in på ordinarie post. I skrivande stund har jag uppdrag som ersättare i Kommunstyrelsen och som ersättare i Samhällsbyggnadsnämnden.

Min tanke med att vara politiskt aktiv är helt enkelt en tro på att kunna göra samhället bättre.
Och min tanke med denna bloggen är bl.a. att kunna vara en motkraft till andra som rör sig sociala medier som influeras av andra krafter.

Med det sagt- Välkommen hit!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar